Konsert Lagenda Rock, Tawau




Berlangsungnya konsert Lagenda Rock di Stadium Kompleks Sukan Tawau, 1 Oktober 2011. 4 artis rock lagenda dalam 1 persembahan yang hangat membara. Antara lagenda rock yang datang ialah Ella, Mus(MAY), Bandi(Amuk), Asheed(Def-Gab-C). Juga, penampilan khas daripada Point Band yang berasal daripada Jakarta, Indonesia dan tidak lupa juga kepada artis tempatan Sabah iaitu Mas AF turut bersama - sama memeriahkan konsert tersebut.

Aku memulakan perjalanan darat daripada Kota Kinabalu pada hari jumaat 30 September 2011 pada jam 10 Pagi dan akhirnya sampai ke Tawau pada jam 8 Malam. Memang amat memenatkan sekali memandu sebegitu jauh dan aku juga kantoi oleh Polis Trafik kerana memandu tanpa lesen tapi syukur alhamdullilah selamat tiba di Tawau (actually aku sudah biasa jalan jauh menggunakan jalan darat).


Ok, jom mulakan cerita mengenai Konsert Lagenda Rock. Seawal jam 7 malam lagi aku sudah berada di Kompleks Sukan Tawau. Aku yang memakai pass (ALL ACCESS) menunggu sahabat - sahabat ku admin Tawaurian @ Tawaubloggers (Sudir dan Budaini). Konsert tersebut dimulakan dengan Tarian Suku Kaum Bugis dan seterusnya Mas AF dan Point Band turut memeriahkan konsert tersebut. Pada waktu ini, aku sudah mencari tune untuk setting Manual Baby D90 dan akhirnya aku berjaya untuk mendapatkan settingnya ketika Asheed(Def Gab C) keluar untuk memulakan persembahan.

Sebenarnya aku masih lagi dalam mood malas untuk menaip. Jadi, aku direct to the point. Disini aku ingin mengatakan rasa kecewa dengan sikap segelintir warga Tawau. Terdapat 2 insiden melempar botol ke arah artis (Vokalis Point Band dan Mus MAY) dan juga berlakunya keadaan situasi yang tidak terkawal ketika hujan gerimis mula membasahi konsert lagenda rock sehinggalah ke pertengahan persembahan MUS May. Diharapkan pihak penganjur dapat memperbaiki kelemahan mereka seperti isu pentas, isu sound system, isu ticket dan isu keselamatan.

*sorry.. belum ada mood untuk menulis blog*


Responses

0 Respones to "Konsert Lagenda Rock, Tawau"

Post a Comment

 

Categories

Recent Comments

Popular Posts

Return to top of page Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors